sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Hankaluuksia.

Silmälasit ovat ruotsiksi glasögon, mutta mikä on lasisilmä ruotsiksi? Bff:ni Google ei osaa auttaa minua eikä myöskään paksu ystäväni Gummeruksen Suomi-Ruotsi-Suomi- sanakirja.
      Ihminen on hyvin hankala olento. Koskaan siitä ei ota selvää. Etenkin itsestään on hyvin hankalaa ottaa selvää. Mutta toisaalta, eikö kaikkein hankalin ole yleensä kaikkein yksinkertaisinta. Ajatus rauhoittaa vilkasta mieltäni.
      Haluan. Haluan koko ajan haluta jotain. Miksi haluan koko ajan jotain? Miksi tämä ei riitä? Enkö ole tarpeeeksi hyvä itselleni? Kyllä olen!!! Minä olen parasta seuraa itselleni. Kyllä. Juuri minä. Jos ei riitä itselleen ovat asiat huonosti. Hätätapauksessa kannattaa mennä vaikka kahville itsensä kanssa. Käydä suihkussa itsensä kanssa. Nauttia puhtaista lakanoista itsensä kanssa. Syödä tunnelmallinen pasta-illallinen itsensä kanssa.
      Mutta haluan silti. Haluan.
Joskus on hankalaa kun pelkää. Pelkää halua. Pelkkää halua? Mitä jos tuleekin pettymys? Koko elämä on halua. Totesin sen juuri. Jos ei halua mitään, ei ole olemassa. Jos ei tiedä, mitä haluaa, haluaa kuitenkin, että muut tekevät päätökset. Joskus myös haluaa ettei mitään tapahdu.
      Vaikka tällä teorialla oikeutankin haluni, tuntuu se silti hankalalta haluta koko ajan jotain. Haluan olla tyytyväinen. Tyytyväisyys on onnellisuutta. Olen onnellinen, että viikon päästä olen luultavasti kylläinen joulupöydän antimista.
     

1 kommentti: